onsdag 24. november 2010

LITT AV HVERT

Hvis man har et tomt, vasket syltetøyglass og noe restegarn - og trenger noe å ha penner i, så kan man jo bare gjøre det beste ut av det. Jeg valgte bomullsgarn, svart og blå, og strikket en "strømpe-legg" i dobbel tråd. 12 masker på hver pinne (nr 4), to rett og to vrang.

Jeg har ikke glemt barnehjemmet i Aserbajdsjan. De første sokkene (se tidligere innlegg) er sendt avgårde med en som skulle dit i oktober. Her er ett par korte sokker/tøfler strikket med to typer multifarget garn. Det ga en artig effekt synes jeg.

Jula er innen rekkevidde - ihvertfall for oss som skal lage gaver eller  pynt til høytiden. Jeg fant ei oppskrift på dette jule-hjertet i et utklipp fra 1993. Der var selve bestemorlappen i rødt og hvitt, slik at det så ut som en flette-julekurv. Det er to hjerter som er sydd sammen, så man kan ha små gaver i eller noe godt;) Jeg hadde bare rødt garn, og ville teste ut oppskriften først. Jule-hjertet var lett å lage, så jeg skal skaffe meg mer garn og hekle noen i to farger. Til helga kanskje, da skal vi damene ha håndarbeidetreff med jul som tema :)

Ingen kommentarer: