torsdag 10. november 2011

BLOMSTERSJAL

Et sjal, mykt og godt til vinteren. Det kan sevfølgelig benyttes som skjerf også. Jeg har heklet det i Mor Aase Babyull med heklenål nummer 5. Jeg brukte større heklenål enn det som er anbefalt på magebåndet til garnet for å få en luftigere effekt.

Sjalet sett bakfra:


Forfra:

Detalj: Blå blomster i samme garn som sjalet. Heklenål nr 3.

Oppskriften på selve sjalet kan du se på et tidligere innlegg på bloggen min i oktober 2010, kalt "Tykt og lunt heklet skjerf". Oppskrift på blomstene er å finne i boka "100 blomster - strikking & hekling" av Lesley Stanfield.






1 kommentar:

Snuppesnella sa...

Hei ! Her har jeg funnet frem til deg. Takk for koselig besøk i min blogg.

Har bladd langt tilbake hos deg. Åååå så mye fint du lager !
Legger meg til som følger og linker til deg hos meg.